ett himla långt inlägg!

I helgen har jag varit på Gotland så därför har jag inte hunnit skriva några inlägg, däfför kommer det här inlägget bli jäääättelångt!
Så jag har valt att lägga in en chic låt som underhållnning under läsningen (som om intre det skulle vara underhållande nog). Den här låten är tillägnad Emil, jag höll honom vaken med min skönsång från södertälje till norrköping med just den här låten. enjoy!

I fredags morse klockan 6 puttrade vi iväg i Adam sållarps lilla bil (tack för lånet) mot nynäshamn där en stor stor båt väntade på oss och 6 timmar senare var vi i Visby, vääärldens mysigaste stad!!
Vi var tuvugna att sova på vandrarhem första natten eftersom jag hade råkat boka fel, hihi. oj.
halv kul rum men vi fick frukost som kompensation.
vi bodde mitt i centrum och hade en stor shoppinggata utanför hotellet, så fredagen ängnade vi åt shopping!

På lördagen fick vi äntligen flytta in på ett riktigt hotell, det va jättedfint. Man fick gå in genom en stor träport och innanför den var det en stor trädgård och små "radhus" med rum. rekomenderar verkligen det hotellet, Villa borg hette det!
På lördagen hyrde vi en tandemcykel som skuklle ta oss till Humledumle grottorna (lummelunda) haha det tog ett tag men det var defenitivt värt all möda. vi gick en sväng i grottorna sen cyklade vi hem igen, och på hemvägen stannade vi på ett ställe vid havet och åt lite mat!
Sen åkte vi faktiskt hem och sov en sväng, tog en dusch för sedan bar det ut i natten. Ne vars vi tog ett glas vin/öl och åt en god middag. Sen gick vi en sväng och kollade runt bland alla uteställen. fastnade dock vid ett torg där en trollkonstnär uppträdde. han var helt otrolig, han kröp genom en metallring som var lika bred som hans axlar typ. det var det sjukaste jag sett, sen slukade han lite eld och sånt som hör till!
Sen var den dagen i stortsett slut. På söndagmorgonen tog vi cyklarna till Keippbyn för att spela lite äventyrsgolf, jag förlorade som vanligt. haha. köpte en pippibok till familjen i miami också!
Sen cyklade vi hem igen! Det regnade resten av dagen så vi bestämmde oss för att gå på bio, vi såg Arkiv X så jäkla skum (tror jag, blundade halva filmen). Sen var det sov tajm och hemresa dagen efter!

Efter en god hotellfrukost länmade vi tillbaka vårat åkdon, jag tog en promenad runt murarna! Sen gick vi och tog varsin latte/chai och bara njöt. Sen var det dags att åka iväg båten som vi skulle åak med gick 14.25, tordde vi ja. Men när vi kom fram till biljettluckan så hade våran biljett bokats fel, och den härgången var det faktisk inte vårat fel. Så den var bokad för dagen efter samma tid. vi fick en stand in biljett nummer 37&38. Men såklart så kom bara folk till 36 med den båten, haha. då skrattade vi en skvätt. Våran nya biljett kom att kosta 1000 kr jätteroligt när man redan befarar att bilen i nynäshamn var stämplad med ett gäng böter eftersom vi missad första båten. så istället fick vi boka om till en båt som gick 19.10. KUL. så där satt vi i 4 timmar, sen var den bara 6 timmar kvar tills man kommer hem. Så vi landade i tranås vid 3 snåret, men vi hade roligt ändå;) och bilen hade trots allt inte fått några böter + efter några samtal till destination gotland slapp i betala hembiljetten, det var ju faktiskt deras fel!
Men nu är vi hemma igen, ÅK TILL VISBY säger jag.

Nu ska jag äta frukost, sen ska jag hjälpa sandra att klistra klisterlappar på kakelrutor. hihi